loading...
مجله تکنولایف
فرزاد رسولی بازدید : 26 جمعه 17 فروردین 1403 نظرات (0)

بررسی لپ تاپ Dell Precision 

لپ تاپ Dell Precision 7510 ، دستگاهی نسل ششمی از خانواده ی پرطرفدار پرسیژن دل می باشد. همانطور که می دانید سری Precision دل همانند سری زدبوک اچ بی ، لپ تاپ های ورک استیشن که برای استفاده های سنگین و طولانی مدت مناسب می باشند را شامل خود کرده است. Dell Precision 7510 نیز در این رده لپ تاپ ها قرار دارد. در ادامه به نقد و بررسی این لپ تاپ پرطرفدار آمریکایی می پردازیم.

طراحی

لپ تاپ Dell Precision 7510 که شامل خانواده ی سری Precision 7000 می شود ، از اولین طراحی مجدد بزرگ برای این مجموعه در تقریباً پنج سال گذشته استقبال کرده است. نتیجه ی این طراحی مجدد یک لپ تاپ سبک تر و نازک تر با طراحی مدرن تر می باشد که باعث شده ظاهر دستگاه جلوه ی بسیار بهتری برای کاربران داشته باشد. لپ تاپ Dell Precision 7510 با وزن 2.74 کیلوگرم و اندازه های کمی کوچکتر از مدل قبلی یعنی M4800 در بخش طراحی حرف های زیادی برای گفتن دارد. گفتنی است که وزن لپ تاپ در مقایسه با M4800 حدود 450 گرم کمتر شده که این مورد بسیار شگفت انگیز است! البته گفتنی است که این تغییر وزن با حذف درایو نوری و استفاده از مواد با وزن سبک تر و در عین حال قوی مانند منیزیم و فیبر کربن در سراسر آن حاصل شده است. به عنوان مثال ، درپوش فلزی M4800 ، در 7510 به یک درپوش با جنس فیبر کربن تبدیل شده است که باعث شده ظاهر دستگاه شباهت بیشتری به مدل XPS Dell که زیبایی زیادی دارد ، داشته باشد.

طراحی لپ تاپ Dell Precision 7510

به نظر نمی رسد که این تغییرات در مواد تشکیل دهنده بدنه ی Dell 7510 تاثیر زیادی بر استقامت کلی دستگاه داشته باشند و به راحتی میتوان گفت که این لپ تاپ فوق العاده محکم است! واحد پایه به طور محکم بر روی یک سطح صاف قرار گرفته و تحت فشار در هیچ منطقه ای بازدهی ندارد. پایه های لاستیکی بزرگ لپ تاپ به خوبی ثابت نگه می دارند. هیچگونه انعطاف پذیری و عدم مقاومت در بخش کیبورد یا تاچ پد ، تحت فشار متوسط وجود ندارد. دو لولای بزرگ عملکرد خوبی در حفظ زاویه صفحه نمایش دارند ؛ بدون اینکه اجازه حرکات تکان دهنده در حین استفاده از دستگاه را بدهند.

لپ تاپ دل پرسیژن

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Precision 7510 با اندازه ی 15.6 اینچ دارای پنل های مختلف ، از HD با رزولوشن 1366x768 تا 4K با رزولوشن 3840x2160 پیکسل می باشد. مدل استاندارد صفحه نمایش این لپ تاپ با پنل با کیفیت FullHD و رزولوشن 1920x1080 پیکسل می باشد. روشنایی متوسط این پنل حدود 271 cd/m² می باشد که کمی زیر حد متوسط است در رده ی خود است. توزیع روشنایی حدود 83 درصد می باشد که نشان می دهد روشنایی به طور نسبتاً یکنواخت در پنل پخش شده است. در همین حال ، کنتراست 1050: 1 می باشد که فوق العاده است؛ همچنین مقدار عمق رنگ سیاه نیز حدود 0.266 cd/m² می باشد که چنگی بع دل نمی زند.

این پنل پوشش رنگی 99.72٪ از طیف sRGB را نشان می دهد که فوق العاده است؛ هرچند در AdobeRGB حدود 86 درصد محاسبه شده که انتظار بیشتری می رفت!البته که هنوز هم این مقادیر بسیار عالی هستند ، اما نسبت به 96٪ Precision 5510 پایین تر می باشد. البته گفتنی است که به جز 5510 ، تمامی رقبا از جمله ZBook 15 G3 و Lenovo ThinkPad P50 از مدل 7510 بسیار ضعیف تر عمل کرده اند.

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Precision 7510

در محیط های فضا باز ، روشنایی صفحه نمایش کمی در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد ، اگرچه مات بودن پنل ، همچنان یک تصویر قابل استفاده را به ارمغان می آورد البته این ها به شرطی است که فضای اطراف خیلی زیاد روشن نباشد. در مناطق سایه دار ، استفاده از لپ تاپ Precision 7510 کاملاً راحت و بدون مشکل است. زاویه دید نیز همانطور که انتظار می رود برای پنل رده بالای IGZO عالی است.


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Dell Precision 7510 همانند سایر پرسیژن ها بسیار حرفه ای و مطلوب با استقامت بالا طراحی و ساخته شده است. صفحه کلیدهای Latitude و Precision کمپانی Dell از گذشته به عنوان یکی از بهترین کیبورد ها در لپ تاپ ها شناخته می شدند. کیبورد این لپ تاپ تقریباً همان کیبوردی است که در Latitude E7450 مشاهده می شود ، مگر با مشخصات گسترده تر برای قرار دادن کیبورد عددی در سمت راست صفحه کلید. از دیگر تفاوت ها می توان به یک نقطه فشار متوسط ، بازخورد خوب ، عملکرد نسبتاً بی سر و صدا و نیروی فعال نسبتاً کم که به طور کلی آن را به یک محیط جانبی راحت تبدیل می کند ، اشاره نمود. این کیبورد علاوه بر خاموش بودن ، دارای دو سطح نور پس زمینه نیز می باشد که میتوانید آن را بسته به نیاز خود روشن و کم و نیاز کنید. تعویض با وجود پیچ های متعدد و ترسیم صفحه کلید نسبتاً آسان بین کلیدها هنوز هم نسبتاً آسان است. کابل ها مستقیماً از مرکز لپ تاپ عبور کرده و در زیر باتری ظاهر می شوند و در آنجا به برد متصل می شوند. این طرح چند سال پیش توسط مدل E7440 رواج یافته و باعث سهولت در امر تعمیر و تعویض شده است.

کیبورد لپ تاپ Dell Precision 7510

تاچ پد لپ تاپ Dell Precision 7510 نیز تقریباً مشابه تاچ پد Latitude E7450 می باشد. حساسیت و سرعت بالا در کنار استقامت خوب ، استفاده از این تاچ پد را برای کاربر لذتبخش کرده است. دو دکمه جداگانه صفحه لمسی که در زیر صفحه لمسی قرار گرفته اند ، با مجموعه دیگری در بالای آن که برای استفاده در TrackPoint طراحی شده اند نیز بدون مشکل و با حساسیت و سرعت بالا کار می کنند و می توان به راحتی این نتیجه گیری را کرد که لپ تاپ Dell Precision 7510 در بخش کیبورد و تاچ پد بسیار عالی عمل کرده است.

باتری

باتری لپ تاپ Dell Precision 7510 مسئله ای است که می توانست بهتر باشد! آزمایشات انجام شده روی باتری این لپ تاپ نشان می دهد که این مدل Precision در برابر رقبا بسیار ضعیف تر عمل کرده است. در تست انجام شده با مشخصات روشنایی پایین و خاموش بودن ارتباطات بی سیم ، لپ تاپ Dell Precision 7510 فقط 4 ساعت و 27 دقیقه دوام می آورد؛ این در حالی است که HP ZBook 15 G3 بیش از 13 ساعت و ThinkPad P50 بیش از 14 ساعت را ثبت کرده اند. حتی Precision 5510 که باتری کوچکتری دارد نیز بیش از 5 ساعت می تواند در این حالت دوام بیاورد. پس می توان نتیجه گرفت که لپ تاپ Dell Precision 7510 اصلا باتری مناسبی ندارد! البته میزان اهمیت این امر بسته به نیاز کاربر بسیار متفاوت می باشد. چرا که کسانی که از سری لپ تاپ های ورک استیشن استفاده می کنند ، معمولا کمتر در جابه جایی هستند و دستگاهشان به طور معمول به برق وصل می باشد.

باتری لپ تاپ Dell Precision 7510


صدا

اسپیکرهای لپ تاپ Dell Precision 7510 حجم کافی صدا را تولید و مدیریت می کنند. صدای کافی از بلندگوهای رو به پایین و پایین آن پخش می شود تا یک اتاق نسبتاً بزرگ را پر کند. با این حال ، عملکرد این بلندگو در صداهایی با اوج زیاد و سطح پایین خفه کننده و ریز متوسط می باشد. نرم افزار پردازشگر صدا Dell Audio در واقع کمک زیادی می کند ، و ترفندها می توانند به بیشتر ارائه ها از نظر شنیداری خوشایند باشند. با این حال ، افزایش بیش از حد صدا می تواند باعث تحریف قابل توجهی در صدای این لپ تاپ شوند.

اسپیکرهای لپ تاپ Dell Precision 7510


اتصالات

اگرچه تعداد پورت ها نسبت به مدل های قبلی Precision کمتر شده اند ، اما هنوز هم اتصالات اصلی در این لپ تاپ حفظ شده اند : چهار پورت USB 3.0 در سمت چپ و راست دستگاه قرار گرفته اند. تنها تغییر قابل توجه برای کاربران ، حذف پورت VGA بوده که جای خود را به پورت های HDMI و mini-DisplayPort داده است. USB 3.1 Gen 2 یا Type-C نیز در این لپ تاپ وجود دارد. به طور کلی اتصالات این لپ تاپ کافی است و کاربر را راضی نگه می دارد.

پورت های لپ تاپ Dell Precision 7510

ویژگی های مثبت

  • کیبورد و تاچ پد حرفه ای
  • صفحه نمایش مطلوب
  • طراحی محکم و زیبا
  • اتصالات کافی
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی همراه با راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی، دکوراسیون، پزشکی و دندانپزشکی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 58
  • آی پی دیروز : 113
  • بازدید امروز : 147
  • باردید دیروز : 214
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 521
  • بازدید ماه : 2,502
  • بازدید سال : 18,900
  • بازدید کلی : 37,738