loading...
مجله تکنولایف
فرزاد رسولی بازدید : 585 یکشنبه 02 مرداد 1401 نظرات (0)

خرید لپ‌تاپ دانش آموزی یکی از مواردی که امروزه برای افرادی مانند دانشجویان و دانش آموزان به چالش تبدیل شده است. چرا که به دلیل اپیدمی کرونا کلاس های درس به صورت آنلاین برگزار می شود که برای شرکت در این کلاس ها و انجام تکالیف باید از ابزاری مانند لپ تاپ استفاده کنند. اما واقعیت این است که مانند چند سال پیش لپ تاپ دیگر کالایی نیست که بتوان به راحتی و با پرداخت هزینه ی کمی آن را خریداری کرد و امروزه در لیست یکی از کالاهای گران قیمت قرار گرفته است. در ساده ترین حالت برای خرید یک لپ تاپ معمولی باید هزینه ای در حدود 10 میلیون تومان را در نظر گرفت. برای خرید بهترین لپ تاپ های استوک و قیمت مناسب، به سایت آبیدر استوک به آدرس "https://abidarstok.com/" حتما سری بزنید.

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای لپ تاپ های دانش آموزی و دانشجویی

پیش از هرچیز توجه داشته باشید که در هنگام خرید، لپ تاپی را انتخاب کنید که قابلیت ارتقا سخت افزاری داشته باشد و شما به راحتی بتوانید حافظه رم را ارتقا دهید و یا به عنوان مثال هارد لپ تاپ را به SSD تبدیل کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز

اصلی ترین کاری که یک دانش آموز و یا دانشجو با لپ تاپ خود انجام می دهد، شرکت در کلاس های آنلاین و تحویل تکالیف و پروژه ها می باشد. البته این مورد را نیز نباید از قلم انداخت که دانشجویان رشته های خاص به خصوص مهندسی، بعضا از نرم افزارهای خاصی همانند CAD یا برنامه نویسی نیز استفاده می کنند و به همین دلیل سخت افزار سیستم آن ها نیاز است تا از قدرت خوبی برخوردار باشد.

راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ برای دانش آموزان و دانشجویان

یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب یک لپ تاپ دانش آموزی، قیمت آن است که با صرف هزینه کمتر، بتوان لپ تاپی را انتخاب نمود که برطرف کننده نیازهای یک دانش آموز باشد. پس از آن توجه به حافظه داخلی، پردازنده، ظرفیت حافظه رم، نوع صفحه نمایش، کیبورد و تاچ پد و همچنین پورت ها و اتصالات جانبی سبب می شود که شما خریدی مطمئن را تجربه نمایید.

آیا پردازنده برای دانش آموزان و دانشجویان اهمیت دارد ؟

سی پی یو به عنوان بخش اصلی یا مغز کامپیوتر شناخته می شود اما شما برای انجام امور مدرسه و یا دانشگاه می توانید لپ تاپی را انتخاب کنید که از پردازنده های Pentium و Celeron پشتیبانی کند؛ چرا که نیاز به عملیات های پردازشی سنگینی ندارید. اما پیشنهاد می کنیم لپ تاپی را تهیه کنید که مجهز به حداقل پردازنده Core i3 باشد تا چنانچه در آینده نیاز به انجام اموری با توان پردازشی بیشتر داشتید، دچار مشکل نشوید.

چه عواملی هنگام خرید لپ تاپ مهم است ؟

در صورتیکه برای خرید لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی نمی خواهید بودجه زیادی هزینه کنید، بهتر است به سراغ لپ تاپ هایی بروید که حداقل از رم 4 گیگابایت و حداکثر از رم 16 گیگابایت پشتیبانی می کنند. یکی دیگر از موارد مهمی که در عملکرد و سرعت لپ تاپ شما تاثیر بسیار زیادی دارد، حافظه SSD می باشد که حتی دارا بودن یک حافظه SSD با ظرفیت خیلی کم، می تواند سرعت نوشتن و خواندن فایل ها را بر روی لپ تاپ شما افزایش دهد و علاوه بر مصرف کمتر برق، به طول عمر بیشتر لپ تاپ نیز کمک کند.

اگر تماشای ویدیوهای درسی برایتان حائز اهمیت است، انتخاب صفحه نمایشی با پنل IPS یک امر ضروری محسوب می شود ولی در صورتیکه بخواهید از گزینه های ارزان قیمت تر استفاده کنید، وضوح تصویر Full HD نیز کاملا برایتان مناسب است. همچنین اگر به نوشتن مقاله علاقه زیادی دارید، انتخاب یک کیبورد مناسب و تاچ پد بزرگ می تواند بسیار کمک کننده باشد.

CUP یا بخش پردازنده ی مرکزی

CUP در واقع به عنوان بخش اصلی یا مغز کامپیوتر شناخته می شود، اگر قصد دارید از لپ تاپ برای انجام کارهای عادی استفاده کنید لازم نیست که از CUP خاص و پرقدرتی بهره مند باشد.

شما برای انجام امور مدرسه یا دانشگاه می توانید لپ تاپی را انتخاب کنید که از پردازنده‌ های سلرون (Celeron) و پنتیوم (Pentium) پشتیبانی می کند، زیرا نیاز به عملیات پردازشی سنگینی ندارید. اما پیشنهاد ما به شما این است که حداقل لپ تاپی را تهیه کنید که مجهز به  پردازنده Core i3 باشد، تا اگر در آینده نیاز به اموری با توان پردازشی بیشتر داشتید با مشکلی رو به رو نشوید.

RAM

در صورتی که برای خرید لپ‌تاپ دانش آموزی نمی خواهید بودجه ی زیادی را در نظر بگیرید، می توانید به سراغ مدل هایی بروید که حداقل از رم 4 گیگابایت و حداکثر از رم 16 گیگابایت پشتیبانی می کنند . انتخاب لپ تاپ های 32 گیگابایتی برای امور دانش آموزی پیشنهاد نمی شود، زیرا نیاز به کارهای سنگینی ندارید و با انتخاب این مدل فقط هزینه ی بیشتری را پرداخت می کنید.

حافظه ی SSD

یکی از مواردی که در عملکرد و سرعت لپ تاپ شما تاثیر زیادی دارد حافظه ی SSD می باشد. حتی تهیه یک حافظه SSD با ظرفیت خیلی کم برای ویندوز و نرم‌افزارهای اصلی، می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن فایل بر روی لپ تاپ شما را بسیار افزایش دهد و در کنار آن سبب مصرف کمتر برق می شود و در طول عمر دستگاه نیز تاثیر دارد.

وزن این دسته از لپتاپ ها چقدر است ؟

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید لپتاپ دانش آموزی و دانشجویی نیاز است به آن توجه داشته باشید، خاصیت قابل حمل بودن آسان آن است که برای این منظور لپ تاپ شما باید از وزن و ابعاد مناسبی بهره مند باشد. بنابراین وزن کمتر لپ تاپ یک حسن بزرگ محسوب می شود ولی از آن جایی که قرار است لپ تاپ را با خود حمل و نقل کنید، توجه به مقاومت آن در برابر ضربه نیز بسیار اهمیت دارد.

آیا میزان فضای هارد برای این افراد مهم است ؟

هارد دیسک ها بر اساس میزان فضای ذخیره سازی، از 60 گیگابایت تا حداقل 5. 1 ترابایت متغیر هستند. اگر شما احتیاج به ذخیره سازی فایل های زیادی دارید، باید هارد دیسکی با ظرفیت بیشتر برای خود تهیه نمایید؛ در غیر اینصورت توجه به این فاکتور خیلی قابل اهمیت نمی باشد. توجه داشته باشید که در لپ تاپ های باکیفیت، از ترکیب هارد دیسک معمولی و SSD استفاده می شود اما باز هم چنانچه توقع زیادی از لپ تاپ ندارید، لپ تاپ هایی با هارد معمولی نیز می تواند پاسخگوی نیازتان باشد به شرطی که به هارد دیسک زیر 500 گیگابایت راضی نشوید.

آیا کارت گرافیک برای دانش آموزان و دانشجویان اهمیت دارد ؟

خیر؛ حتی اگر لپ تاپ شما کارت گرافیک اختصاصی نیز نداشته باشد باز هم به خوبی می تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. اما اگر قصد دارید با لپ تاپ خود بازی کنید یا طراحی عکس و ویدیو انجام دهید، توجه به گرافیک بالا حائز اهمیت می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی همراه با راهنمای خرید لوازم خانگی، لپتاپ استوک، لوازم آرایشی، دکوراسیون، پزشکی و دندانپزشکی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 109
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 159
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 316
  • بازدید ماه : 167
  • بازدید سال : 16,565
  • بازدید کلی : 35,403